Wszyscy mieszkańcy Gminy Międzyrzecz, którzy na swoich posesjach maja wyroby zawierające azbest, mogą złożyć wniosek o ich usunięcie. Na razie zbierane są wstępne deklaracje na podstawie których urzędnicy będą się ubiegać o odpowiednie dofinansowanie.
W ramach programu prowadzonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, mieszkańcy mogą uzyskać dofinansowanie na usunięcie ze swoich posesji bądź nieruchomości wyrobów zawierających azbest. Azbestem pokryte są np. dachy starszych budynków czy garaży. Dofinansowanie do 70% kosztów obejmuje demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest. Usługa nie obejmuje kosztów zakupu i montażu pokryć dachowych zastępujących wyroby zawierające azbest.
Każdy zainteresowany taką formą dofinansowanie powinien do 25. listopada złożyć odpowiednią deklarację. Na podstawie tych deklaracji Gmina będzie wnioskowała o przyznanie środków. Deklaracje dostępne są w Urzędzie Gminy oraz na stronie internetowej www.bip.miedzyrzecz.pl. Odpowiednio wypełnione druki należy złożyć w biurze podawczym Urzędu Gminy Międzyrzecz przy ul. Rynek 1.
Samo usuwanie wyrobów azbestowych w ramach tych środków odbywać się będzie w przyszłym roku.
Przypomnijmy: według przepisów azbest ma zniknąć z polskich miast do 2032 roku. Wszystko dlatego, że jest on niezwykle szkodliwy. Pył uwalniający się przy uszkodzeniu lub demontażu płyt azbestowych może powodować różnego rodzaju nowotwory i podrażniać drogi oddechowe.
🔥 Chcesz, abyśmy dodali twój news?
e-mail: wiadomosci@smartpress.pl
✅ Chcesz, aby pojawiła się tutaj twoja reklama?
e-mail: reklama@smartpress.pl
Dyskusja (musisz być zalogowana/y na Facebooku)