Miasto Gorzów chce poprawić dostępność kolejową dla mieszkańców miasta, w związku z czym planuje utworzenie nowych połączeń i zmodyfikowanie istniejących linii. Wśród projektów jest m.in. połączenie z Rzepina do Szczecina-Podjuchy oraz z Gorzowa do Poznania.
Władze Gorzowa wraz ze specjalistami i przedstawicielami innych samorządów pracują nad tym, aby poprawić dostępność kolejową w mieście. W tej chwili skupiają się głównie na trzech projektach. Wśród nich jest między innymi przebudowa linii kolejowej 273 oraz utworzenie połączenia z Rzepina do Szczecina-Podjuchy przez Kostrzyn. W tej sprawie Polskie Koleje Państwowej rozpoczęły tworzenie studium wykonalności, z kolei prezydent Gorzowa zaproponował wybudowanie w Kostrzynie nowych torów trakcyjnych, tzw. łącznicy. Łączyłaby ona linię 203 jadącą Krzyża do Kostrzyna przez Gorzów z linią jadącą z Wrocławia do Szczecina przez Zieloną Górę. Dzięki temu możliwe będzie połączenie Gorzowa pociągami jadącymi właśnie do Szczecina.
Kolejny projekt zakłada uruchomienie linii kolejowej między Gorzowem a Poznaniem przez Międzychód.
– Ten projekt pozwoliłby również na odbudowę linii kolejowej na gorzowską strefę przemysłową, odbudowę kładki pieszej na moście kolejowym w Gorzowie oraz budowę przystanku kolejowego Gorzów Wielkopolski Zachód na wysokości Placu Słonecznego – informuje Wiesław Ciepiela, rzecznik prasowy z gorzowskiego magistratu.
To nie koniec, bo wśród priorytetowych projektów w tek kwestii jest jeszcze Magistrala Zachodnia, czyli utworzenie nowej linii na bazie już tych istniejących i stworzenie dwóch krótkich odcinków. Dzięki temu jedna linia kolejowa biegłaby przez Gorzów – Skwierzynę – Międzyrzecz – Świebodzin – Sulechów – Zieloną Górę – Nową Sól/Żagań/Żary.
🔥 Chcesz, abyśmy dodali twój news?
e-mail: wiadomosci@smartpress.pl
✅ Chcesz, aby pojawiła się tutaj twoja reklama?
e-mail: reklama@smartpress.pl
Dyskusja (musisz być zalogowana/y na Facebooku)