To już pewne. Dzisiaj podpisano umowę na realizację ostatniego odcinka obwodnicy Nowej Soli o długości 1,72 km. Całość drogi pozwoli na wyprowadzenie ruchu z trasy S3 do drogi wojewódzkiej nr 315 z pominięciem miasta. Inwestycje wykona firma Budimex.
– Odcinek stanowi zamknięcie pętli wokół Nowej Soli. Uwalnia w sposób ostateczny ruch samochodowy w mieście w szczególności transport ciężarowy. Pozwoli również poniekąd na skomunikowanie stref inwestycyjny na północy i południu. Uważam, że to była modelowa współpraca samorządów z rządem o znaczeniu strategicznym – powiedział w rozmowie z nami Grzegorz Potęga, który wielokrotnie zabiegał o środki wojewódzkie na ten cel.
Początek trzeciego etapu zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 315 i 292, tj. na włączeniu do istniejącego odcinka obwodnicy Nowej Soli. Budowa zakończy się przed mostem na rzece Odrze, za skrzyżowaniem projektowanej obwodnicy z istniejącą drogą wojewódzką nr 315 oraz drogą powiatową nr 1030F przebiegającą po wale przeciwpowodziowym.
W ramach inwestycji planuje się budowę jezdni drogi wojewódzkiej nr 315 o nawierzchni bitumicznej wraz z przebudową i rozbudową skrzyżowań z istniejącą drogą wojewódzką nr 315 (docelowo droga powiatowa) i drogą wojewódzką nr 292 oraz z drogą powiatową nr 1030F (wraz z jej rozbudową).
Montaż finansowy faktycznie wygląda dosyć sprawiedliwie. Całość zadania to koszt 46 125 000 zł, w tym:
- dofinansowanie rządowe (50 proc.) – 23 062 500 zł,
- dofinansowanie Gmina Nowa Sól – Miasto – 8 000 000 zł,
- wkład własny – 15 062 500 zł
Całość ma zostać oddana do użytku do 30 września 2024 roku.
🔥 Chcesz, abyśmy dodali twój news?
e-mail: wiadomosci@smartpress.pl
✅ Chcesz, aby pojawiła się tutaj twoja reklama?
e-mail: reklama@smartpress.pl
Dyskusja (musisz być zalogowana/y na Facebooku)