Gorzów ma szansę na rewitalizację infrastruktury kolejowej! Miasto znalazło się w programie Uzupełnienia Lokalnej Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029. Co to oznacza? Szansę na długo wyczekiwany remont kładki na moście kolejowym, nowe, szybsze połączenie do Poznania i wiele, wiele innych!
Władze Gorzowa przekazały dzisiaj (05.04) informację, że projekt kolejowy przygotowany przez miasto został przesunięty z listy rezerwowej do listy podstawowej. Dzięki temu miasto może liczyć na nowe i, nie oszukujmy się, długo wyczekiwane przez mieszkańców inwestycje.
Chodzi między innymi o odbudowę kładki przy moście kolejowym, nowe, szybsze połączenie kolejowe z Gorzowa do Poznania, budowę linii kolejowej do strefy przemysłowej oraz przebudowę przystanków kolejowych.
– To wspaniała wiadomość dla samorządów, przez które przebiega linia 387, czyli dla mieszkańców Gorzowa, gmin Deszczno, Skwierzyna, Przytoczna i Międzychód. Dzięki temu zyskujemy nowe, szybsze połączenie z Poznaniem, ale również wyremontowanie linii 363 Skwierzyna – Międzychód oraz linii 367 Gorzów – Skwierzyna. Zmienione też zostaną przystanki na trasie modernizowanych linii, zbudowany nowy przystanek Gorzów – Zachód na wysokości placu Słonecznego. Pozwoli on mieszkańcom osiedla na łatwiejsze korzystanie z kolei.
Zostanie też odbudowana kładka kolejowa na moście żelaznym i co bardzo kluczowe – odbudowa, a w części budowa na nowo odcinka linii 1415, prowadzącej do gorzowskiej strefy ekonomicznej – powiedział Jacek Wójcicki, prezydent Gorzowa.
Jest tylko jeden warunek: potwierdzenie przez Urząd Marszałkowski gotowości realizacji projektu. Ale, jak zaznacza prezydent miasta, to czysta formalność, bo korzyści płynące z tej inwestycji, zarówno w aspekcie społecznym jak i gospodarczym, są ogromne.
Całkowita wartość projektu to około 300 milionów złotych, z czego 15% tej kwoty leży po stronie samorządów i samorządu wojewódzkiego.
💸 Wspieraj nasze media na Patronite
https://patronite.pl/wlubuskie
Dyskusja (musisz być zalogowana/y na Facebooku)