83-letni mieszkanie Gorzowa jest kolejną ofiarą oszustów zajmujących się wyłudzaniem pieniędzy. Tym razem zastosowali sposób „na policjanta” uszczuplając budżet seniora o 220 tysięcy złotych!
Całe zdarzenie miało miejsce minionej środy (21.09). To właśnie wtedy do 83-letniego gorzowianina zadzwonił telefon, a mężczyzna po drugiej stronie przedstawił się jako wysokiej rangi oficer Lubuskiej Policji. Jak to zazwyczaj w takich sytuacjach bywa, rzekomy oficer poinformował seniora, że jego pieniądze są zagrożone i aby ich nie stracić musi wypłacić je z banku i przekazać mundurowym. Tak też się stało. 83-latek zamknął lokatę w banku, a wszystkie swoje środki, tj. 220 tysięcy złotych, przekazał fałszywemu policjantowi w bramie kamienicy.
To już kolejna oszukana w ten sposób osoba. Mimo licznych apeli policjantów seniorzy wciąż dają się nabrać na historię o rzekomym wypadku czy możliwości utraty pieniędzy.
– Co roku oszuści wyłudzają w ten sposób ponad półtora miliona złotych od pokrzywdzonych osób. Nimi najczęściej są osoby starsze, seniorzy, którzy pełni zaufania do ludzi dają się zwieść fałszywym historiom opowiadanym przez telefonicznych naciągaczy – przyznaje Marcin Maludy, Rzecznik Prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gorzowie.
Dlatego funkcjonariusze przypominają, aby nigdy, pod żadnym pozorem nie przekazywać nikomu swoich pieniędzy, nie podawać swoich danych ani żadnych poufnych, osobistych informacji. W przypadku gdy dostaniemy taki podejrzany telefon powinniśmy o tym fakcie natychmiast powiadomić policję.
Mundurowi podają też zasady, do których należy się stosować, aby nie paść ofiarą oszustów:
- Bądź ostrożny w kontakcie z nieznajomym.
- Nigdy nie przekazuj pieniędzy osobom, których nie znasz. Nie ufaj osobom, które telefonicznie podają się za krewnych lub ich przyjaciół.
- Zawsze potwierdzaj „prośbę o pomoc”, kontaktując się osobiście: wykonaj telefon lub skontaktuj się bezpośrednio.
- Nie działaj w pośpiechu i ewentualnie odłóż termin udzielenia pożyczki (najlepiej o kilka dni).
- Zainstaluj dodatkowe blokady konta i kart płatniczych, jakie zalecają pracownicy banku.
- Wszelkie telefoniczne prośby o pomoc (także z zagranicy), grożą utratą pieniędzy. – Nie przekazuj pieniędzy obcym osobom, ani nie przelewaj pieniędzy na wskazane konto bankowe.
- Gdy ktoś dzwoni w takiej sprawie i pojawia się jakiekolwiek podejrzenie, że to może być oszustwo koniecznie powiadom Policję.
🔥 Chcesz, abyśmy dodali twój news?
e-mail: wiadomosci@smartpress.pl
✅ Chcesz, aby pojawiła się tutaj twoja reklama?
e-mail: reklama@smartpress.pl
Dyskusja (musisz być zalogowana/y na Facebooku)