W sobotę (11.06) gorzowscy urzędnicy spotkali się z wolontariuszami z Tajwanu, ab y wspólnie pomóc uchodźcom z Ukrainy, którzy schronienie przed wojną znaleźli właśnie z Gorzowa. Dzięki tej współpracy każdy uchodźca otrzyma bon do Biedronki o wartości 2 tysięcy złotych.
Wolontariusze z tajwańskiej fundacji TZU CHI przyjechali do Gorzowa na zaproszenie władz miasta. Było to możliwe dzięki kontaktom gorzowskich urzędników z samorządowcami z Poznania, którzy gościli już Tajwańczyków.
– Dzięki dobrej współpracy (…) udało nam się pozyskać od tajwańskiej organizacji charytatywnej wsparcie dla naszych uchodźców, tych którzy przebywają w naszym mieście od 24 lutego. Wsparcie będzie w postaci bonów, które dzisiaj otrzymają i będą mogli dokonywać zakupu artykułów spożywczych w jednej z sieci handlowych – powiedziała Małgorzata Domagała, wiceprezydent Gorzowa.
Bony o wartości dwóch tysięcy złotych trafią do 800 osób, uchodźców z Ukrainy przebywających w Gorzowie. Będzie je można zrealizować w sieci sklepów Biedronka.
– Przyjechaliśmy do Gorzowa na zaproszenie pani wiceprezydent Małgorzaty Domagały i Małgorzaty Woźniak, radnej miasta Poznania. Karty rozdajemy w całej Polsce prawie codziennie, w trzech głównych lokalizacjach: w Lublinie, w Poznaniu i w Warszawie i nasza łączna pomoc wyniosła już 70 mln złotych – przyznał Łukasz Baranowski, wolontariusz organizacji TZU CHI, jeden z koordynatorów działań w Gorzowie.
TZU CHI to jedna z największych na świecie charytatywnych organizacji pozarządowych. Jej założycielką jest tajwańska mniszka buddyjska, która na początku zrzeszała wokół siebie trzydzieści gospodyń domowych. Kobiety z własnych środków niosły pomoc potrzebującym. niosących pomoc potrzebującym. Dzisiaj organizacja ma już 10 milionów członków, żyjących w 47 krajach świata, a pomoc w sferach dobroczynności, medycyny, edukacji i kultury humanistycznej liczona jest w setkach milionów dolarów rocznie.
🔥 Chcesz, abyśmy dodali twój news?
e-mail: wiadomosci@smartpress.pl
✅ Chcesz, aby pojawiła się tutaj twoja reklama?
e-mail: reklama@smartpress.pl
Dyskusja (musisz być zalogowana/y na Facebooku)