Dwie kobiety z powiatu krośnieńskiego chciały sprzedać używane ubrania przez stronę internetową. Zamiast tego straciły swoje oszczędności.
Oszuści wykorzystują różne metody, aby zabrać nasze ciężko zarobione pieniądze. Często podszywają się pod znajomych i członków rodziny, ale też zdarza się, że imitują portale, na których można sprzedać używane rzeczy.
Ostatnia sytuacja przydarzyła się dwóm mieszkankom powiatu krośnieńskiego. Chciały one sprzedać używane ubrania poprzez jeden z portali internetowych. Po pewnym czasie otrzymały wiadomość SMS z potwierdzeniem sprzedaży wraz z załączonym linkiem. Chwilę później przyszła kolejna wiadomość o treści „Nowa sprzedaż”, również z linkiem. Ten odsyłał na stronę internetową, która bardzo przypominała portal, przez który kobiety chciały sprzedać używane ubrania.
Na tej stronie wyskoczył komunikat z prośbą o wprowadzenie danych z karty bankomatowej. Po zatwierdzeniu pojawiło się pole z koniecznością wpisania kodu, który dostały na telefon. Po wykonaniu tych poleceń, otrzymały informację o pomyślności transakcji. Po krótkim czasie pod ogłoszeniem pojawiło się zdjęcie formularza i prośba o podanie numeru telefonu służącego do potwierdzenia zakupu oraz weryfikacji sprzedawcy.
Po wykonaniu wszystkich czynności mieszkanki pow. krośnieńskiego czekały, aż dostaną pieniądze za sprzedaż ubrań. Kiedy jednak weszły na swoje konta bankowe, to okazało się, że u jednej zniknęło prawie 30 000 zł (oszust, który przechwycił jej dane dokonał siedmiu płatności kartą i wypłacił pieniądze przy pomocy BLIKa), a u drugiej ok. 3 500 zł.
– Aktywność oszustów niestety nie maleje i niemal każdego dnia policjanci otrzymują zgłoszenia o ich działaniu. Przede wszystkim wykorzystują niewiedzę osób korzystających z działalności różnego rodzaju portali i wykradają ich pieniądze – mówi kom. Justyna Kulka, oficer prasowy policji w Komendzie Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim.
🔥 Chcesz, abyśmy dodali twój news?
e-mail: wiadomosci@smartpress.pl
✅ Chcesz, aby pojawiła się tutaj twoja reklama?
e-mail: reklama@smartpress.pl
Dyskusja (musisz być zalogowana/y na Facebooku)