To wielka chwila i początek końca największej inwestycji samorządowej na Odrze. Dzisiaj budowlańcy połączyli dwa fragmenty mostu w Milsku. Od rana rozpoczęło się betonowanie ostatniego elementu ustroju nośnego.
– Łączymy most, a tak naprawdę za chwilę połączymy region, nie tylko komunikacyjne, ale przede wszystkim połączymy ludzi. Dzięki ten inwestycji droga do Wschowy skróci się co najmniej o pół godziny. – mówiła obecna na budowie marszałek Elżbieta Anna Polak.
Włodarz regionu wspominała, że historia przeprawy ma już blisko 20 lat i po drodze napotkała na wiele przeszkód. Jednak zaangażowanie środków unijnych i determinacja Zarządu Województwa sprawiła, że dzisiaj inwestycja jest bliska ukończenia. Całkowity koszt zadania to blisko 80 mln zł, a dofinansowanie UE to aż 59 mln zł. Pozostałe środki pochodzą z budżetu województwa – 5,6 mln zł oraz budżetu państwa – 14,9 mln zł.
Na konferencji prasowej podkreślano w szczególności jak potrzebne są właśnie pieniądze unijne i ich decentralizacja. – To pokazuje, że regionom potrzebne są środki unijne. Mam nadzieję, że niedługo będziemy mogli przystąpić do realizacji kolejnych projektów. Obecnie jesteśmy już opóźnieni kilkanaście miesięcy. Mam nadzieję, że to wszystko przyśpieszy i te procedury wreszcie ruszą, bo powinniśmy być już w trakcie wydatkowania kolejnych środków unijnych. Jednak okoliczności zewnętrzne powodują, ze pieniądze europejskie do Polski płyną wolniejszym strumieniem. Liczę na to, że to się zmieni – podkreślał członek zarządu województwa Marcin Jabłoński. (dalsza część artykułu pod zdjęciem)

Podobnego zdania były obecne na konferencji prasowej posłanki Krystyna Sibińska oraz Katarzyna Osos – Mieliśmy w ostatnich czasach duże programy ogłaszane przez rząd: obwodnice plus, mosty plus i wiele innych przedsięwzięć. Tylko bardzo często decyzję o przyznaniu środków zapadały gdzieś w Warszawie, często nawet bez wizji lokalnej w terenie. I mieliśmy takie przykłady, że były dofinansowywane mosty prowadzące donikąd. Tak się nie da robić poważnych inwestycji – mówiła Sibińska
Zalety w budowie mostu widział również radny miasta Zielona Góra Sławomir Kotylak – Ten obiekt i droga będzie dużą zmianą dla układu komunikacyjnego dla miasta. To daje możliwość wyprowadzenia ruchu na wschodnią część kraju z pominięciem Nowej Soli, co do tej pory stanowiło przeszkodę. To wpłynie także na rozwój miasta i okolic pod względem turystycznym. To łatwiejszy dostęp do Pojezierza Sławskiego
Most będzie miał 360 metrów długości. W sumie prace dotyczą ok. 9 km trasy (nowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 282 na odcinku od miejscowości Łaz – wraz z obejściem miejscowości Łaz, Zabór, Milsko, Przewóz – do włączenia z istniejącą DW 282 za miejscowością Przewóz). Cała przeprawa ma być gotowa w IV kw. 2022 r.
🔥 Chcesz, abyśmy dodali twój news?
e-mail: wiadomosci@smartpress.pl
✅ Chcesz, aby pojawiła się tutaj twoja reklama?
e-mail: reklama@smartpress.pl
Dyskusja (musisz być zalogowana/y na Facebooku)