Przez ostatnie dwa tygodnie zielonogórzanie mogli wysyłać swoje zgłoszenia do Zielonogórskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2024. Pierwszy etap się zakończył i obecnie rozpoczęło się sprawdzanie zaproponowanych projektów.
Zielonogórzanie mieli czas do niedzieli, 26 listopada, dokładnie do godziny 23:59 na wysyłanie swoich zgłoszeń projektów do Zielonogórskiego Budżetu Obywatelskiego na przyszły rok. Pisaliśmy o tym więcej TUTAJ. Przyjmowanie pomysłów zostało zakończone.
Jak poinformował fanpage Budżetu Obywatelskiego – Zielona Góra, w trakcie trwania I etapu przesłano aż 62 projekty. Teraz zgłoszone propozycje zostaną ocenione pod względem formalnym oraz merytorycznym.
Komisja ma czas do 17 grudnia 2023 roku, aby zweryfikować każdy ze zgłoszonych pomysłów. Wnioski zostaną sprawdzone m.in. pod względem ogólnodostępności, celowości, gospodarności oraz wykonalności technicznej. 18 grudnia projekty, które przejdą pomyślnie weryfikację zostaną zaprezentowane mieszkańcom Zielonej Góry.
Jeśli dany projekt nie przejdzie weryfikacji, wnioskodawca będzie mógł odwołać się od decyzji komisji do prezydenta Janusza Kubickiego. Pomyślna weryfikacja jest konieczna, aby zgłoszony pomysł mógł zostać wybrany przez mieszkańców miasta.
W kolejnym etapie, który rozpocznie się 1 stycznia 2024 roku, zielonogórzanie będą mogli zagłosować na wybrane przez siebie pomysły. Projekty z największą liczbą głosów zostaną zrealizowane. Głosowanie na zgłoszone pomysły będzie trwać przez dwa tygodnie, do 14 stycznia. Natomiast pełną listę projektów, które zostaną wykonane, poznamy dokładnie 21 stycznia.
✅ Udostępnij, skomentuj i polub – razem tworzymy Wiadomości Lubuskie.
Dyskusja (musisz być zalogowana/y na Facebooku)